Ahad, 28 Februari 2010

PERKASA Semakin Perkasa Di Kluang

Perlancaran PERKASA Daerah Kluang telah berjaya disempurnakan pada 28 Feb 2010 yang lalu dalam suasana meriah dan mendapat sokongan daripada lebih 500 orang tetamu daripada Simpang Renggam, Paloh, Kahang serta di sekitar bandar Kluang khususnya masyarakat di Kampung Melayu.

Perarakan bermula daripada Rumah Rehat Kluang oleh 20 buah teksi daripada Persatuan Pemandu-pemandu Teksi Kluang dan 50 biji motorsikal oleh Pemuda PERKASA daerah Kluang. Dengan memakai lilit kepala berwarna merah bertulis PERKASA Kluang sudah memberi gambaran awal bahawa majlis ini akan berlangsung dengan meriah.

Sebelum berangkat ke Kluang pada sebelah pagi, rombongan Presiden PERKASA bersama dengan YDP PERKASA Johor dan rombongan telah mengadakan pertemuan dengan YAB Menteri Besar Johor di Saujana, kediaman rasmi Menteri Besar.

Ketibaan rombongan disambut dengan paluan kompang dan diarak sejauh 50m sebelum disambut oleh ratusan tetamu yang sudah memenuhi dewan orang ramai Kampung Melayu,Kluang. Ini menunjukkan sokongan yang jitu kepada PERKASA oleh masyarakat Kluang disamping mahu mendengar ucapan daripada Presiden sendiri.

Pengerusi PERKASA Kluang, Tn.Hj.Ghazalli b Hj.Alwi dalam ucapannya mengingatkan bahawa sudah sampai waktunya umat Melayu bersatu kerana apabila berpecah bangsa kita mudah dihina dan diperkotak-katikkan. Dalam ucapannya yang penuh bersemangat, beliau mengingatkan bahawa menyertai PERKASA tidak memperolehi sebarang keistimewaan malah terpaksa mengorbankan masa, tenaga dan wang ringgit. Apa yang lebih penting ialah kesepaduan kita membolehkan kita mempertahankan hak-hak kita sebagai bumiputera dan pribumi.

Turut memberi ucapan ialah YDP Perlis, Th.Hj.Amir Hassan yang turut menyentuh tentang perlunya perpaduan Melayu. YDP Johor Dato Abd.Rahman Bakar mengucapkan tahniah kepada PERKASA Daerah Kluang atas majlis perlancaran dan sambutan yang diberikan menunjukkan penerimaan positif daripada masyarakat Melayu Kluang. Beliau juga telah menawarkan 2 bas percuma kepada ahli-ahli PERKASA Kluang untuk hadir ke Mesyuarat Kali 1 PERKASA di Dewan Tun Razak 1, PWTC.

Presiden PERKASA dalam ucapannya telah menyentuh tentang beberapa isu yang hangat diperkatakan khususnya beberapa tuntutan daripada orang-orang bukan Melayu yang mahukan hak sama rata dengan meminta kerajaan menghapuskan hak-hak keistimewaan orang Melayu. Beliau menempelak YTL dan pengarahnya Francis Yeoh yang mahukan supaya hak keistimewaan Melayu itu dihapus supaya dapat bersaing secara terbuka di padang yang sama rata bagi tujuan menarik lebih ramai para pelabur. Dalam masa yang sama YTL sendiri mendapat projek-projek besar hasil anugerah kerajaan. Ibrahim turut meminta kerajaan memberi projek-projek ini kepada orang Melayu supaya kelihatan lebih adil bukannya dimonopoli oleh sesuatu syarikat besar seperti YTL. Sila klik di sini MCA Kecam Ibrahim Ali.

Pada keseluruhannya, tahniah diucapkan kepada seluruh Jawatankuasa PERKASA Daerah Kluang yang telah bertungkus lumus khususnya kepada Tn.Hj.Ghazalli b Hj.Alwi, Brig.Jen.(B) Dato' Hj. Jamel b Hj Ahmad, En. Mohd.Osman b Hanipa, Hj. Jantan b Hj.Abdullah dan seluruh Ahli Jawatankuasa yang lain. Difahamkan semasa majlis perlancaran ini seramai 400 orang lebih telah mendaftar sebagai ahli PERKASA.

Sebahagian daripada ahli Persatuan-Persatuan pemandu Teksi Kluang yang mengiringi rombongan Presiden PERKASA daripada Rumah Rehat Kluang ke Dewan Kampung Melayu.


Perarakan pemuda bermotor sepanjang 3km yang terdiri daripada Pemuda PERKASA Kluang


Suasana meriah ketika ketibaan rombongan Presiden PERKASA Kesesakan di dalam Dewan Kg.Melayu, Kluang
Pengerusi PERKASA Kluang, Presiden PERKASA dan YDP PERKASA Johor

Sebahagian lagi tetamu yang hadir
Ucapan Pengerusi PERKASA Kluang, Tn.Hj.Ghazalli b Hj Alwi

Presiden menyampaikan ucapan walaupun dalam keadaan sakit kerongkong
Gimik perlancaran PERKASA Daerah Kluang

Laporan oleh:
Amir Hamzah b Hj.Mohamad
Setiausaha,
PERKASA Johor.
gambar-gambor oleh :
Wak Kuntong






















1 ulasan:

KUNTONG berkata...

Tahniah kepada Pengerusi PERKASA Daerah Kluang (Tuan Haji Ghazali Bin Alwee) dan AJKnya. Bersiap sedia untuk majlis kedua seperti yang di sarankan oleh Presiden Perkasa dalam ucapannya.) Semoga berjaya.