Khamis, 11 Februari 2010

Harapan Tinggi Melayu Johor











Perlancaran Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) Johor pada 17 Januari 2010 (Ahad) yang lalu membuktikan bahawa Melayu Johor adalah benteng terakhir kepada perpaduan Melayu kerana kekuatan dan perpaduan yang ditunjukkan sejak dahulu terserlah dengan kahadiran yang ramai menyokong penubuhan PERKASA di negeri ini. PERKASA sebuah NGO diharap dapat merapatkan kembali perpecahan di kalangan orang Melayu atas nama agama dan bangsa. PERKASA amat peka dengan kedudukan orang Melayu yang semakin terancam akibat 'tikam belakang' oleh orang-orang Melayu sendiri kerana perebutan kuasa.

Menyedari hakikat ini, PERKASA akan menjadi orang tengah, penegur yang aktif dan pembangkang yang tegar bagi mempastikan kedudukan dan keistimewaan orang Melayu sebagai pribumi dan agama Islam sebagai agama Persekutuan yang telah pun termaktub di dalam perlembagaan itu kekal dan dipertahankan.

Cintakan perpaduan dan keamanan ini sudah lama tertanam di dalam diri dan jiwa Melayu Johor. Mereka sedar bahawa mereka tidak boleh berpecah kerana disekeliling mereka adalah musuh-musuh yang sentiasa mengintai peluang. Sekali mereka leka dan alpa, negeri tercinta ini akan tergadai. Melayu Johor tidak boleh berpecah!

Amir Hamzah B Hj.Mohamad
Setiausaha,
PERKASA Johor.

Tiada ulasan: