Khamis, 24 Mac 2011

Meleset!

Tulisan saya bertajuk 'Wayang Anwar' meleset sama sekali selepas menonton Berita TV 3malam tadi. Siapa Datuk T terjawab. Huruf T bermaksud Trio atau lebih tepat lagi Datuk T atau Datuk Trio yang terdiri daripada DS Rahim Tamby Chik, Datuk Shuib Lazim dan Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

Persepsi saya meleset!

Bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik mengakui beliau bersama seorang ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan bekas Ketua UMNO bahagian Sungai Petani,Datuk Shuib Lazim adalah 'Datuk T' atau 'Datuk Trio' ,yang sebelum ini menjadi orang misteri dibelakang isu video seks itu.

Mereka tampil dalam sidang media di Hotel Impiana KLCC pada jam 4 petang - selang lebih tiga jam selepas Ahli Parlimen PKR,Sungai Petani, Datuk Johari Abdul adakan sidang akhbar di ibupejabat PKR memberitahu beliau sudah dipertontonkan video itu pada 21 Mac di Hotel Flamingo,Ampang oleh Shazryl Eskay yang turut dihadiri oleh Rahim.

Di hadapan puluhan wartawan dalam dan luar negara, Rahim turut mengaku tayangan video untuk pengarang media di Carcosa Sri Negara pagi Isnin lalu diatur oleh beliau dan dua rakannya itu. (agendadaily)

Lebih mendebarkan saya apabila salah seorang Datuk itu iaitu Datuk Shazryl Eskay Abdullah begitu yakin dengan kesahihan dan ketulenan pelaku dan video tersebut. Malah apabila ditanya wartawan tentang ketulenan video tersebut, secara selamba beliau menyatakan "saya sendiri ada dalam video itu".

Disebabkan beliau sendiri ada di dalam video itu, tidak hairan lah beliau begitu berani mengatakan 100 peratus lelaki dalam video itu yang dikatakan mengadakan hubungan seks dengan pelacur China itu adalah Anwar Ibrahim.

Shazrly yang mengaku kenal baik dengan Anwar sejak tahun 1997 membuktikan bukan sahaja Anwar semakin kehilangan kawan-kawannya tetapi kawan-kawan ini lah yang membuka pekung Anwar sendiri.

Sebahagian besar daripada kita masih ingat kes Rahim Tamby Chik yang dikaitkan dengan hubungan sulit bersama gadis berumur 15 tahun pada tahun 1994. Hari ini Rahim telah mengimbas kembali bagaimana Anwar Ibrahim yang ketika itu telah menasihatinya berundur dan meletakkan jawatan sebagai ketua menteri Melaka kerana maruahnya telah tercalar. Selepas 17 tahun, Rahim pula mengesa Anwar meletakan jawatan di dalam parti dan bersara daripada politik.

Hebat orang-orang politik ni.....

Pendedahan Datuk Trio ni memadamkan tulisan saya yang terdahulu, 'Wayang Anwar'. Klik di sini.

Amir Hamzah
Batu Pahat

Tiada ulasan: