Sabtu, 13 Februari 2010

UMNO Bahagian Pt.Sulong sokong PERKASA






UMNO Bahagian Parit Sulong melalui Biro Penerangannya mengalu-alukan sokongan dan peranan PERKASA Negeri Johor dalam memberi penerangan kepada orang-orang Melayu tentang perlunya orang-orang Melayu bersatu khususnya dalam mempertahankan hak-hak mereka seperti mana yang termaktub dalam perlembagaan.

Pengerusi Biro Penerangan UMNO Bahagian YB Datuk Ariss b Samsuddin yang juga DUN Semerah menganggap PERKASA sebagai NGO yang boleh memainkan peranan dalam menerangkan berkenaan hak-hak orang Melayu yang perlu dipertahankan disamping memberitahu kesan-kesan yang dihadapi oleh orang Melayu jika hak-hak istimewa serta kuasa Raja-Raja Melayu itu hilang. Memandangkan ramai orang Melayu yang telah terpenggaruh dengan dakyah Anwar Ibrahim melalui konsep sama rata termasuklah liberalisasi beragama, kedudukan orang Melayu sendiri semakin terancam berikutan terdapat beberapa kerat pemimpin Melayu yang mementingkan kuasa.

Perlantikan Setiausaha PERKASA Johor di dalam biro ini menandakan UMNO tidak memandangkan serong terhadap kehadiran PERKASA malah UMNO dan PERKASA boleh bekerjasama demi kepentingan agama, bangsa dan negara. PERKASA Johor mungkin akan membawa Datuk Ibrahim Ali, Ezam Mohd Nor dan Nasir Safar memberi penerangan di kawasan Semerah, Pt.Sulong dan Sri Medan. Insyaallah dengan kehadiran mereka ini akan menepis beberapa persepsi yang salah atau yang mengelirukan berkenaan isu-isu berkaitan kepentingan Melayu dan Agama Islam.

Sementara itu, PERKASA Johor turut menghantar wakil ke Majlis Pelancaran Penubuhan WIRA,WIRANITA dan WIRAWATI PERKASA MALAYSIA akan diadakan pada 14hb Feb 2010, Jam 1.00 petang bertempat di Dewan Tan Sri Mahfoz Khalid, Kementerian Kerja Raya, Jalan Sultan Salahuddin, Kuala Lumpur. Antara yang dijangkakan hadir ialah Sdr Azlan Ahman, Sdr Sazali Sai'on, Sdr Misnan dan Pn.Ruzaimah.

2 ulasan:

KUNTONG berkata...

semoga berjaya.

zedmagel berkata...

Adui UMNO dah sokong pulak. Amacam parti Melayu Islam yang lain tak ada yang sokong ke?