Ahad, 11 Julai 2010

KJ, MCA dan MIC dah satu Regu Hentam PERKASA


Selepas MCA dan KJ, hari ini perwakilan MIC, S Pulligesi dari Batu Gajah telah berkata PERKASA sepatutnya diharamkan sejak awal lagi dan menyarankan agar Presiden Pertubuhan Pribumi PERKASA Malaysia, Ibrahim Ali ditahan ISA. klik di sini.. Sudah acap kali saya tegaskan bahawa PERKASA bergerak atas landasan undang-undang dan perlembagaan negara. Mengapa takut dengan PERKASA? PERKASA tidak menyerang tetapi cuma MEMPERTAHANKAN hak-hak bangsanya yang telah termaktub dalam perlembagaan.

Berbeza dengan kumpulan haram seperti HINDRAF yang membuat perhimpunan, demontrasi dan tuntutan-tuntutan yang mengelikan hati. Barisan Tindakan Hak Hindu (HINDRAF) pernah menganjurkan perhimpunan di hadapan bangunan Suruhanjaya Tinggi British di Jalan Ampang, tanpa permit dan benar-benar mencabar undang-undang negara.

Setelah polis membatalkan permit perhimpunan tersebut, ianya tetap dihebahkan kepada umum bagi menyeru semangat kaum India dengan mereka dibayangkan tuntutan RM3.4 juta bagi setiap seorang India di Malaysia yang kononnya menjadi mangsa penjajahan selamanya.

Perhimpunan anjuran HINDRAF ini antara lain menuntut agar pihak Britain membayar pampasan sehingga RM14,000,000,000,000 kepada kaum India di Malaysia kerana kononnya mereka telah dibawa ke Tanah Melayu dengan keadaan daif dan kebajikan mereka tidak dibela.Selain itu tuntutan itu juga mencakupi pengabaian British atas hak mereka semasa proses merangka perlembagaan negara ini.

Lebih jahat lagi,menurut salah seorang peguam yang terbabit merencanakan tuntutan ini, Waytha Moorthy, dalam web Indian Malaysian Online terbitan 22 November 2007 menyebut,
"Kami menuntut pampasan kerana kami kini selamanya terjajah yakni pada zaman penjajahan British dan kini di bawah kerajaan etnik Melayu". "Kaum India telah mengalami kesengsaraan di bawah pemerintahan majoriti Melayu Muslim dan pemerintahan Inggeris untuk selama 200 tahun".

Mengapa MIC tak melalak waktu itu malah seolah-olah mengiyakan apa yang diperkatakan oleh HINDRAF? Apakah itu satu pembohongan dan perkauman? Memang patut pun pemimpin-pemimpin mereka ditahan ISA.

Amir Hamzah
Batu Pahat.

Tiada ulasan: