Sabtu, 3 Julai 2010

MCA Ayer Hitam Berdiri Teguh Bersama Wee Ka Siong






Hari ini 3.7.2010 jam 6.00 ptg di Taman Kota, Yong Peng ,MCA Bahagian Ayer Hitam, Johor telah mengantung sepanduk di persimpangan jalan Taman Kota, Yong Peng bagi memberi sokongan kepada Wee Ka Siong selaku Ahli Parlimen Ayer Hitam dalam kemelut yang timbul bersama Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia ( PERKASA) berhubung isu Biasiswa JPA dan MARA.

Akhbar berbahasa Inggeris, The Star memetik Wee sebagai berkata jika kerajaan menghentikan pemberiaan biasiswa JPA tetapi mengekalkan biasiswa Mara, ia tidak selaras dengan konsep 1Malaysia.

Sepanduk sebanyak 4 keping bertulisan Cina ini digantung sendiri oleh Ketua MCA Bahagian Ayer Hitam dan dibantu oleh beberapa orang ahli-ahli MCA. Sehingga jam 6.35 petang tadi tidak ada perhimpunan besar dan ucapan-ucapan daripada pemimpin MCA kecuali lebih kurang 30 orang termasuk polis dan SB yang berdiri di situ.

Antara ayat yang tertulis di sepanduk tersebut menyebut tentang sokongan padu MCA Ayer Hitam terhadap Wee Ka Siong dan meminta kerajaan mengkaji semula kelulusan permit ke atas akhbar rasmi PERKASA iaitu ' Suara Perkasa'. Makna tulisan ini diperolehi daripada seorang wartawan akhbar berbahasa Cina yang turut membuat liputan di situ.

Menurut sumber Cawangan Khas IPD Batu Pahat, sehingga jam 5.00 petang tadi tidak ada permohonan permit untuk berhimpun daripada pihak MCA Ayer Hitam. Perhimpunan yang telah diwar-warkan itu sebenarnya berada dalam pengetahuan polis. Pihak polis telah memberi nasihat kepada pemimpin yang terlibat agar tidak ada perhimpunan dan tindakan akan diambil jika arahan tidak dipatuhi.

Amir Hamzah b Mohamad
Setiausaha, PERKASA Johor.

Tiada ulasan: