Rabu, 13 Oktober 2010

Hak Sultan untuk memberi dan menarik Semula.


Hak Sultan Untuk Memberi atau Menarik Semula.

“Saya tetap dengan pendirian mempertahankan institusi raja kerana ia asas perlembagaan negara dan sebahagian daripada budaya Melayu menjunjung kedaulatan raja. Ampun Tuanku,”. Itulah komen Berahim Ali selepas Istana Kelantan melucutkan gelaran DMSK yang membawa gelaran 'Datuk kepadanya.

Ahli PERKASA jangan melatah. Jangan tanya sebab musabab. Anugerah Datuk itu adalah hak Sultan.

http://www.malaysiakini.com/news/145172

Kentut Brahim Pun Boleh Jadi Isu........

Apabila dah popular lambat bangun bertafakur pun jadi masalah. Kalau Brahim kentut kuat dalam Parlimen pun boleh jadi isu...Orang kata Brahim kurang sopan. hehehe....Tapi Brahim kata, "Jika awak nak serang saya pun, cari isu yang betul. Jika Ibrahim Ali amalkan rasuah, salah guna kuasa atau pun meliwat, maka seranglah saya". Sinis sindiran Brahim...

Suatu yang menarik juga untuk dibicarakan apabila Brahim meramalkan pilihan raya ke-13 yang akan datang adalah yang terakhir PKR akan bertanding.

"Berdasarkan firasat saya yang telah lama berkecimpung dalam politik, pilihan raya ke-13 adalah yang terakhir untuk PKR. Saya tidak jangka ia dapat terus selepas itu,” katanya di lobi parlimen hari ini.

Brahim juga memperli PKR bukan sebagai parti yang kredibel dan berkata ia hanya alat yang digunakan oleh ketua umum PKR, i Anwar Ibrahim yang bercita-cita menjadi perdana menteri.

"Mereka capai kemuncak pada pilihan raya ke-12, tetapi orang ramai mula menyedari tembelang mereka dan orang Melayu kini mula bersatu. Saya percaya rakyat tidak akan bakar kelambu kerana nyamuk,” katanya


Adakah anda setuju dengan kenyataan Brahim bahawa PRU ke 13 adalah PRU terakhir kepada PKR?

Amir Hamzah
Batu Pahat

Tiada ulasan: