Selasa, 22 Mac 2011

Wayang Anwar !

Apabila timbul cerita terbaru tentang pendedahan oleh seorang yang dikenali sebagai Datuk T berhubung dengan rakaman video seks yang melibatkan pemimpin kanan sebuah parti pembangkang, ianya bukan lah sesuatu yang sensasi. Ianya masih tidak mengatasi sensasinya pengakuan Saiful Bukhari.

Tidak sampai 10 jam selepas pendedahan video seks secara ekslusif kepada wartawan, Anwar Ibrahim membuat sidang akhbar khas menafikan kaitan dirinya. Malah Anwar Ibrahim telah membuat satu laporan polis di Balai Polis Dang Wangi berkaitan kewujudan sebuah video seks yang mengaitkan dirinya semalam. (sumber Utusan)

Saya lebih mempercayai bahawa bukan Anwar lelaki dalam video seks tersebut walaupun Chua Soi Lek sebelum ini terpaksa mengaku dialah lelaki di dalam video lucah yang melibatkan dirinya. Chua Soi Lek tiada pilihan lain dan dia tidak mampu untuk menafikannya kerana memang jelas dan terang bahawa pelakon di dalam video itu adalah dirinya.

Tidak ramai lagi yang dapat melihat video seks tersebut, jadi segala pandangan adalah berdasarkan persepsi semata-mata kerana persepsi sudah menjadi makanan rutin rakyat Malaysia. Persepsi saya 'pelakon' di dalam video ini BUKAN Anwar kerana KEBERANIAN menafikan dan membuat laporan polis.

Jika 'pelakon' itu dirinya nescaya Anwar tidak berani untuk membuat laporan polis dan lazimnya beliau akan bersama-sama berduet dengan Ziana Zain menyanyikan lagu 'madah berhelah'. Contohnya, beliau akan berdolak dalik dalam isu muhabalah dan Isu DNA.

Apakah tujuan Anwar membangkitkan isu video seks ini?

1. Mengalih pandangan masyarakat terhadap keengganannya menyerahkan setitik darahnya untuk DNA bagi mempercepatkan proses perbicaraan liwat 2 nya yang sudah bertangguh lebih daripada 50 kali.

2. Melambat-lambatkan perbicaraannya dengan mewujudkan sisatan dan perbicaraan baru melibatkan dirinya. Ianya mungkin berterusan sehingga PRU 13.

3. Sarawak adalah kubu kuat BN. Pilihanraya Sarawak adalah satu lagi peluang keemasan untuk menjatuhkan Taib Mahmud dan Pakatan Rakyat akan merampas serta menguasai kerajaan negeri. Penguasaan PR ke atas Sarawak akan memudahkan kerja mereka menguasai kerusi-kerusi parlimen di Sarawak di dalam PRU ke 13 nanti.

4. 82 kerusi yang dikuasai sekarang perlu dikekalkan dengan tambahan kerusi-kerusi daripada Johor, Sabah dan SARAWAK akan memberi laluan kepada Pakatan rakyat ke Putrajaya.

Kesannya tentu lah rakyat akan melupakan seketika isu DNA dan sekali gus menghentikan demontrasi-demontrasi di seluruh negara yang mendesak Anwar menyerahkan DNA kepada polis. Isu DNA sudah senyap dengan sendirinya kerana ramai yang percaya Anwar akan 'kantoi' dalam isu terbarunya.

Anwar seperti biasa akan menuduh sipolan dan sipolan melakukan konspirasi dan cubaan melemahkan Pakatan Rakyat yang kononnya semakin mendapat sokongan rakyat. Persepsi ini akan ditakuti boleh mempengaruhi pengundi-pengundi di Sarawak yang akan membuang undi tidak lama lagi.

Sesiapa yang sudah masak dengan taktik Anwar akan mudah membaca tindakannya.Ianya hampir sama dengan 'persepsi rakyat' berkenaan isu sepanduk yang melibatkan Chua Jui Meng dengan Sultan Johor satu waktu dahulu. Akhirnya sepanduk itu dibuat, dipasang dan digantung oleh ahli-ahli PKR sendiri yang memprotes Anwar melantik Chua Jui Meng sebagai pengerusi perhubungan PKR Johor.

Tidak mustahil dan segalanya mungkin jika kerja-kerja ini dilakukan oleh Anwar dan kuncu-kuncunya.......

VK Lingam: "Looks and sounds like me, BUT it is not me.".....kahkahkah

Amir Hamzah
Batu Pahat.

Tiada ulasan: