Ahad, 28 Februari 2010

Kehangatan Perlancaran PERKASA Johor Bahru

Perlancaran PERKASA Johor Bahru telah selamat dilancarkan pada 27hb Februari yang lalu di Dewan MPJBT, Skudai. Johor Bahru adalah daerah keempat yang dilancarkan selepas Segamat, Batu Pahat dan Ledang. YB Datuk Ibrahim Ali tiba lebih kurang pukul 4.00 petang setelah bergegas daripada Kuala Lumpur kerana menghadiri perjumpaan dan menandatangani memorandum persefahaman bersama 76 NGO Melayu di Kelab Sultan Sulaiman di sebelah pagi.

Kekosongan majlis diisi dengan program wacana oleh YDP PERKASA Perlis Tn.Hj Ameir b Hj Hassan, yang diundang khas ke Johor Bahru. Majlis perlancaran dimulakan dengan ucapan daripada Pengerusi PERKASA Daerah Johor Bahru, Tn.Hj.Ghaust b Mohd.Yusuf yang penuh bersemangat. Antara perkara yang dibangkitkan oleh beliau adalah berkenaan perpaduan dan jatidiri Melayu dan cabaran Melayu Johor Bahru yang semakin terhimpit oleh pembangunan. Beliau juga menyatakan kehadiran PERKASA ke Johor Bahru telah memberi nafas dan harapan baru kepada masyarakat di Johor Bahru untuk mendapat pembelaan.

YDP PERKASA Johor Dato' Abd.Rahman b A.Bakar tidak dapat berucap panjang kerana kesuntukan masa bagi memberi laluan kepada YB Presiden PERKASA untuk memberi amanat. Antara yang disebut oleh Presiden adalah berkenaan dengan halatuju PERKASA, Sejarah penubuhan PERKASA, Kebiadapan sesetengah rakyat Malaysia yang sudah berani menyentuh hak-hak istimewa orang Melayu, serta perlunya Melayu bersatu semula bersama PERKASA bagi mempertahankan hak-hak orang Melayu yang sudah termaktub di dalam perlembagaan.

Istimewanya perlancaran di Johor Bahru ini ialah pihak penganjur telah mengadakan majlis dialog antara para hadirin dengan presiden sendiri bagi menjelaskan beberapa isu berkenaan PERKASA dan kedudukan politik orang Melayu yang semakin terancam. Majlis dailog ini mendapat sambutan sehingga pengerusi dailog Tn.Hj Zainal terpaksa menghadkan soalan-soalan dan pandangan kerana masa tidak mengizinkan.

Pada keseluruhannya majlis di Johor Bahru yang dihadiri lebih 400 orang berjaya mencapai objektifnya atas komitmen dan kesungguhan Ahli Jawatankuasanya yang di ketuai oleh Tn.Hj.Ghaust , Tn Hj Zainal , Cikgu Abd.Razak dan barisan Jawatankuasa Penaja yang lain disamping mendapat sokongan penuh daripada En.Samad b Atan yang juga Naib YDP 1 PERKASA Johor.

Tahniah PERKASA Daerah Johor Bahru......

Ucapan ringkas daripada YDP Johor, Dato Abd.Rahman b A.Bakar

Ucapan berapi-api daripada Presiden PERKASA

Salah seorang hadirin yang mencadangkan supaya mebandarkan kawasan luar bandar Salah seorang peserta yang mengatakan bahawa Presiden PERKASA lebih baik menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri.

Sebahagian tetamu yang setia menanti majlis dailog diantaranya kelihatan golongan muda

Majlis penyampaian cenderahati daripada pengerusi PERKASA Daerah JB, Tn.Hj.Ghaust b Mohd.Yusof kepada Datuk Paduka Ibrahim Ali.

Laporan oleh :
Amir Hamzah b Hj Mohamad
Gambar-gambar oleh:
Wak Kuntong.






Tiada ulasan: